Mediatraining
Mediatraining.png

MEDIATRAINING

 

Het hoofd koel houden in geval van een crisis? En tegelijkertijd toch kernboodschappen over brengen? Je leert het tijdens een media training.

Als woordvoerder torst u een grote verantwoordelijkheid. U bent immers letterlijk het gezicht van het bedrijf. Een voorbereiding is dan ook onontbeerlijk om op een constructieve, succesvolle manier om te gaan met de media.

 

De training is gespreid over een volledige dag, waarbij er eerst wat theorie wordt mee gegeven:

  • Hoe ziet het huidige medialandschap er vandaag uit ?

  • Hoe werken journalisten ?

  • Wat zijn de do’s and don’ts in relaties met de pers ?

  • Hoe gaat u om met vijandige of moeilijke vragen van de pers?

  • Hoe brengt u uw kernboodschappen op een geloofwaardige manier over?

 

De theorie wordt daarna meteen in de praktijk omgezet aan de hand van concrete oefeningen met camera. U krijgt fictieve scenario’s voorgeschoteld, waarbij zowel uw verbale als uw non-verbale communicatie door ons geëvalueerd worden. Voor grote bedrijven of organisaties, met meerdere woordvoerders, kan de mediatraining ook als assessment worden gebruikt om de meest crisis-bestendige woordvoerder te identificeren.

 

Alle aangeleerde technieken zijn bovendien ook relevant en toepasbaar in presentaties en onderhandelingen met interne en externe stakeholders (klanten, leveranciers, overheden, omwonenden, NGO’s…).